II. Hosszú-bérc

Észak Mátra teljesítménytúra

2021. június 26.

II. Hosszú-bérc teljesítménytúra eredmények - 2021. június 26.

A teljesítmény túra ideje, szabályai, rajtja és útvonalai

II. Hosszúbérc Észak-Mátra teljesítménytúra időpontja: 2021.06.26 szombat

Rajt: Parádfürdő Ilona Völgy, Kőkapu

Nehézsége: felkészítő és közepes túra.

Résztvevők száma: maximum 500 fő

Nyílt rendezvény, bárki indulhat, aki egészségileg megfelelő fizikai állapotban van és tudja teljesíteni a túrát.

A teljesítménytúrán a résztvevőknek meghatározott útvonalon, meghatározott szintidőn belül gyalog kell végig haladniuk úgy, hogy az ellenőrző pontokat, illetve az előre kihelyezett kód pontokat érintsék, ezzel igazolva az előre kijelölt túraútvonal teljesítését.

A TV Eger stúdiójában jártunk, ahol "A mi történetünk" magazinműsorban a II. Hosszú-bérc - Észak Mátra teljesítménytúráról beszélgettünk: https://www.youtube.com/watch?v=QFPkqAlLGpU

Cikk a TV Eger weblapján: https://www.tveger.hu/2021/06/15/junius-26-teljesitmenytura-a-matraban/

Rövid táv - 9 km

• Rajtidő: 6:00 - 12:00 óra között.
  • Táv: 9 km
  • Szintemelkedés: 222 méter
  • Szintidő: 3 óra
  • Szintidő Senior kategóriában nevezők részére: 3 óra 30 perc
  • Frissítő pontok: az ellenőrző pontokon
  • Az ellenőrző pontokon: pecsételés, egészségügyi doboz, frissítő, élelem (szőlőcukor, csokoládé, gyümölcs, zsíros kenyér, lekváros kenyér ... stb.)
  • Pecsételés: az ellenőrző pontokon (egyéb esetben a kihelyezett KÓD feljegyzése)
  • URL: https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=1591613035p3ac
  • GPX túraútvonal letöltése: Innen
  • a fájl megnyitásához GPX Viewer applikáció szükséges ,amit a Google Play-ből, illetve App Store-ból lehet letölteni

• egészségügyi csomag

10 évesnél fiatalabb gyerekek, csak a rövid 9 km túrán indulhatnak.

Haladj a műúton a Szent István csevicekút felé, ahol pótolhatod a kulacsod tartalmát. Innen haladj tovább 200 métert és fordulj balra a piros + jelzésre. A réten keresztül haladj a műútig, majd fordulj balra és rövidesen elérsz az I. ellenőrző pontig (Csiklósd-kút).

Indulj tovább és haladj a műút kereszteződéséig, majd fordulj balra a piros sáv jelzésen. A fenyvesen keresztül egy hosszú ösvényre érsz, amin a piros sáv jelzést követve haladj egészen a műútig. A műúton fordulj balra, majd az első elágazónál ismét balra. 700 méter megtétele után CÉL.

Közepes táv - 21 km

• Rajtidő: 6:00 - 10:00 óra között.
  • Táv: 21 km
  • Szintemelkedés: 763 méter
  • Szintidő: 5 óra
  • Szintidő Senior kategóriában nevezők részére: 6 óra
  • URL: https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=15916133622av0

• egészségügyi csomag

Haladj a műúton az első aszfaltozott elágazóig (1,3 km), ahol fordulj jobbra és térj rá a piros + jelzésre. A behajtani tilos táblás szakasz egy emelkedő műút, amin kövesd tovább a piros + jelzést. A műútról jobbra térj le a Natura 2000 táblánál (4 km) és kövesd a piros + jelzést át a hídon keresztül. A dózerút elágazásnál fordulj balra, majd kis idő múlva ismét balra (a Tájvédelmi körzet táblánál) és haladj a piros + jelzésen. Egy hosszú emelkedő ösvény vezet a műútig (6,6 km), ahol balra fordulj, majd pár méter múlva jobbra és kövesd a piros + jelzést. Addig haladj, míg el nem éred a műutat (7,6 km). Balra haladj tovább a sárga kör jelzésen az
I. ellenőrző pontig (Rózsaszállás) (9,1 km).

A ponttól indulj tovább a sárga sáv jelzésen, majd jobbra felfelé haladj tovább a sárga sáv jelzésen a kék sáv jelzésig, majd balra fordulva lefelé kövesd tovább a kék sáv jelzést a
II. ellenőrző pontig (Markazi-kapu - KÓD) (11 km). Itt írd fel a kódot a menetleveledre.

A dózerútról térj le jobbra és a zöld kör jelzést követve haladj az Ilona-völgyi vízesés felé. Menj le a vízesés mellett és haladj a zöld kör jelzésen, ami hamarosan zöld sáv jelzéssel halad egészen a műútig (15 km). Itt jobbra fordulva nemsokára a piros + jelzéshez érsz, amit követve érkezel a III. ellenőrző ponthoz (Csiklósd-kút).

Indulj tovább a műút kereszteződéséig, majd fordulj balra a piros sáv jelzésen. A fenyvesen keresztül, majd egy hosszú ösvényen kövesd a piros sáv jelzést egészen a műútig. A műúton fordulj balra, majd az első elágazónál ismét balra. 700 méter megtétele után CÉL.

Hosszú táv - 32 km

• Rajtidő: 6:00 - 8:00 óra között.
  • Táv: 32 km
  • Szintemelkedés: 1154 méter
  • Szintidő: 8 óra
  • Szintidő Senior kategóriában nevezők részére: 9 óra 30 perc
  • URL: https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=15916136937rtb

• egészségügyi csomag

Haladj a műúton az első aszfaltozott elágazóig (1,3 km), ahol fordulj jobbra és térj rá a piros + jelzésre. A behajtani tilos táblás szakasz egy emelkedő műút, amin kövesd tovább a piros + jelzést. A műútról jobbra térj le a Natura 2000 táblánál (4 km) és kövesd a piros + jelzést át a hídon keresztül. Haladj a dózerúton a piros + jelzést követve, majd az elágazásnál fordulj balra, aztán kis idő múlva ismét balra (a Tájvédelmi körzet táblánál). Pár méter után térj le jobbra a sárga sáv jelzésre. Haladj az I. ellenőrző pontig (Clarissa-forrás - KÓD) (tölthetsz vizet).

A sárga sávot kövesd Parádóhután keresztül és a Hubertus vendégház előtt elhaladva térj rá a dózerútra. Kövesd a sárga sáv jelzést Hársas-tető hosszú oldalában 5 km-en keresztül elhaladva a Köszörű-völgyi víztározó mellett, ahol nemsokára balra térj le a sárga sáv jelzésen a műútig, a II. ellenőrző pontig (Fényespusztai elágazó).

A sárga sáv, sárga körséta jelzést kövesd Sós-Cseri-tetőn keresztül, amíg el nem éred Parádsasváron a II. Rákóczi Ferenc szobor melletti műutat. Itt fordulj balra és térj rá a
piros + jelzésre a műúton egészen a Hegyi Patak Panzió és Étteremig. Itt jobbra át a kis fahídon kövesd a piros + jelzést, ami időnként meredeken halad fölfelé, míg el nem éri a 24-es műutat.

A galyatetői elágazóig (a forgalomra figyelve) az úton haladj a III. ellenőrző pontig (Vörösmarty turistaház).

Indulj tovább a piros + jelzésen a Mátra oldalában elhaladva a Kőris-mocsár mellett egészen a Pisztrángos-tóig. Itt fordulj jobbra a kék + jelzésre és a rövidebb emelkedőn haladj a IV. ellenőrző pontig (Gabi-halála emlékhely - KÓD).

Miután felírtad a kódot, indulj tovább a sárga + jelzésen lefelé a műútig, az V. ellenőrző pontig (Rózsaszállás).

A ponttól jobbra fölfelé haladj a sárga sáv jelzésen a kék sáv jelzésig, majd balra fordulva lefelé kövesd tovább a kék sáv jelzést a VI. ellenőrző pontig (Markazi-kapu - KÓD). Itt írd fel a kódot az ellenőrző szelvényedre.

Innen balra lefelé a zöld sáv jelzésen haladj a műútig, ahol fordulj jobbra, majd pár méter után ismét jobbra és térj rá a zöld kör jelzésre. A dózerútról térj le jobbra és a zöld kör jelzést követve haladj az Ilona-völgyi vízesés felé.
Menj le a vízesés mellett és haladj a zöld kör jelzésen, ami hamarosan zöld sáv jelzéssel halad egészen a műútig. Itt jobbra fordulva nemsokára a piros + jelzéshez érsz, amit követve érkezel a VII. ellenőrző ponthoz (Csiklósd-kút).

Korábbi év eredményei

A verseny célja

A teljesítmény túrázás népszerűsítése, egészségmegőrzési mozgásorientáció szempontok biztosítása. Sportos családias kikapcsolódás garantált elektroszmog mentes területen.

A verseny rendezője

Észak-Mátra Túra (Révész Zoltán)

Nevezési díj befizetése

Nevezés

A nevezés tartalmazza a túralapot, frissítőt a jó hangulatot és a túra biztosítását.

Online nevezés: Lezárult! Nevezni a túrára már csak a helyszínen lehet!

Helyszíni nevezés

Helyszíni nevezés ideje: 6:00 - 12:00-ig

Díja: 2000 Ft

Fizetési forma: készpénzes fizetés
(bankkártyás fizetésre nincs lehetőség)

További információ kérhető az eszakmatra@eszakmatra.hu email címen
illetve a +36 70 387 1105-as telefonszámon.

Rajt/Cél

Parádfürdő Ilona-völgy kőkapu. A rajt, illetve a cél területet megközelíteni az Ilona vízesés fele vezető bekötőúton lehetséges. A 24-es útról a Rákóczi fa felé kell befordulni, vagy a Cifra Istállóval szemben lévő parkoló irányából.

Parkolás

A bekötő út két oldalán, illetve Parádfürdőn a nagy parkolóban lehetséges, valamint a Cifra Istállóval szemben. A parkolást rendezők segítik.

Frissítőpont

A túra útvonalon az ellenőrző pontokon lesz frissítőpont. Műanyag poharakat környezetvédelmi szempontból nem szeretnénk használni, ezért kérjük, hogy bögrét, kulacsot mindenki hozzon magával. A frissítőpontokon ivóvíz, szőlőcukor, gyümölcs, csokoládé, illetve zsíros kenyér és lekváros kenyér lesz.

Mobiltelefon

A túrára a résztvevőknek kötelező felszerelés nincs, de mindenkinek javasoljuk megfelelő tokban feltöltött mobiltelefont vigyenek magukkal. Volt már rá példa, hogy a jelzés ellenére versenyzők tévedtek el. Ha ilyen eset előfordulna, akkor a következő telefonszámot kell hívni: +36 70 387 1105

Rendezői közlemény

A túraútvonal több szakasza fokozottan védett természetvédelmi területen halad keresztül, ezért a résztvevőknek tisztelniük kell a környezetet és kerülniük kell annak szennyezését.

Minden résztvevő felelősséget vállal érte, hogy egészségi állapota lehetővé teszi a teljesítménytúrán való indulást. A szervezők semmilyen egészségügyi problémáért nem vállalnak felelősséget!

Kizárásra kerül az a résztvevő, aki az ellenőrző pontokat, kihelyezett kódokat elkerüli. Vagy a kódokat eltávolítja, letakarja a verseny ideje alatt. Ugyancsak kizárásra kerül, aki nem teljesíti a maga részéről választott távot, nem a kijelölt útvonalon közlekedik, vagy a nevezési lapot nem a valóságnak megfelelő adatokkal tölti ki.

A teljesítménytúrát önként feladó vagy a versenyből kiállított versenyzőnek azonnal értesítenie kell a legközelebbi rendezőt. Vagy hívni a +36 70 387 1105 telefonszámot.

A túrán való részvételkor a versenyzők tudomásul veszik, hogy a róluk készült képeket a szervezők szabadon használhatják kiadványaikban. A fotókon és filmeken szereplő személyek ellenszolgáltatásra nem jogosultak.

A nevezési lap kitöltésével és aláírásával, illetve az online nevezéssel a versenyző elfogadja a versenykiírás feltételeit, továbbá igazolja, hogy COVID 19 betegségre utaló tünetei nincsenek.

A verseny megrendezése szempontjából kedvezőtlen időjárási körülmények esetén, figyelembe véve a környezeti szempontokat, illetve COVID19 kormányhatóság által kiadott korlátozó rendelet esetében, a rendezők fenntartják a verseny elhalasztásának jogát.

Adatkezelési tájékoztató az Észak-Mátra teljesítménytúra résztvevői adatainak kezeléséről itt érhető el.

Közérdekű információ

• Információ: Révész Zoltán +36 70 387 1105
  • Étkezési lehetőség
  • Cifra istállóval szemben található bazársoron
  • Parádfürdői nagy parkoló - No 1 Ételbár és Vendégház
  • Nyilvános WC: a bazársor végén található a versenyközpontól 500 méterre

Üdvözlettel: Észak-Mátra teljesítménytúra csapata

Eredmények itt lesznek elérhetőek.